22 Mart 2012 Perşembe

Bu Bir Ece Temelkuran Yazısıdır

Bu bir Ece Temelkuran yazısıdır. Ben bayıldım ama yine de yazının içerisindeki "ülkeler gez" kısmının maddi durumu yetersiz olan ve bir an önce okulunu bitirip ailesine destek olması gereken gençler için biraz fazla hayali olduğunu düşünüyorum. Yani diğer bir deyişle "söylemesi kolay" olduğunu... Ama yine de hayatı inişlerle çıkışlarla yaşamak gerektiğine katılıyorum. Her şeyi vaktinde yaşamak gerektiğine de... Çocukluğu da, gençliği de... Mesela hayatında bir kere deliler gibi, hiç bir şeyi hatırlamayacak kadar çok sarhoş olmalı bence insan. Ya da hayatında bir kez sokakta "kim ne der" diye düşünmeden şarkı söyleye söyleye yürümeli. Yaşından önce olgunluk insana sonradan çok ağır gelebilir. O yüzden galiba bazen biraz çılgın olmakta fayda var.

Şimdi ben susayım ve sizi yazıyla baş başa bırakayım:)




Ne zaman üniversitelere konuşma yapmaya gittiysem ya da ne zaman benden daha genç biri benim ondan daha fazla bir şey bildiğimi sanarak bana sorduysa “Bu işin olurunu”, dedim ki:
Üniversiteyi bitirince hemen çalışmaya başlama.

Git, dolaş, ülkeler gez, aç kal, meteliğe kurşun at, ama ne yap et, koşturmaya başlamadan önce biraz amaçsız yürü.

Maceraya çık, bedeli ne olursa olsun bunu yap.
Çünkü…

Çünkü hayat, onu erken anladığını sananlardan çok fena alır öcünü.

Bir şeyi vaktinde yaşamadan geçersen, çok sonra, seni rezil etme pahasına, sana yaşatır o eksik bıraktığın bölümü. Aşık mı olmadın on altı yaşında? Gelir seni kırk beşinde bulur, en olmaz zamanda.

Maceraya mı çıkmadın yirminde? Sürükleye sürükleye götürür seni otuz beşinde. Yırtık kot, yer bezinden hallice bir kazak giyip, nasıl göründüğüne aldırmadan geçiremedinse öğrencilik yıllarını mesela, elli yaşında, artık kalabalıkların gözleri seni hiç de öyle görmeyi beklemezken, sana giydirir o kot pantolonu.

Hayatı sakın erkenden yaşama, sonradan çok fena komik eder adamı.
Serserilik ederek geçirmeli insan serserilik edilecek yaşları.
Zira atlayıp geçtiğin ne varsa dönüp dolaşıp bulur insanın yakasını.
Kendini yaşatıncaya kadar yapışıp kalır.

Ece Temelkuran

6 yorum:

  1. cok guzelk bı yazı kesınlıkle katılıyorum hayata atılmadan once bıraz cılgınlık ypanbılmelı ınsan tabı musaıtse hersey..bu arada blogunu yenı kesfettım..cok guzel gorunuyo hersey benımkıne de beklerım..sevgıler :) http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, hoşgeldin o halde blog'uma :)

    YanıtlaSil
  3. harika yazmis, yer imlerime ekleyecegim.

    http://the-lizard-queen.blogspot.com/

    YanıtlaSil