20 Aralık 2011 Salı

Çünkü Çok Fazla İyi Niyet Bazen Aptallıktır


Şu Twitter tuhaf bir mecra… 1000’in üzerinde takipçisi olan herkes kendini ünlü, 5000’in üzerindekiler de kendini Tanrı falan zannediyor. Ama asıl olay şu: birisine laf mı sokmak istiyorsunuz? Twitter imdadınıza koşuyor…  Muhtemelen laf soktuğunuz kişi o yazdığınızı okuyor, üzerine de alınıyor fakat günün birinde size hesap sorduğunda siz “Aaa yok canım. Ben onu senin için yazmamıştım” a getirebiliyorsunuz lafı… Eee kim kanıtlayabilir ki zaten o lafı, onun için yazdığınızı?

Facebook’ta aynı şekilde… Arkasından tonlarca laf ettiğiniz arkadaşınızı sırf nerede işe girdiğini, kiminle evlendiğini ya da hayatında neler olup bittiğini görmek için silmiyorsunuz. Oysa sokakta görseniz, yolunuzu değiştiriyorsunuz… Fotoğrafının altına “Başarılarının devamını diliyorum.” yazarken, aslında içten içe işinden kovulmasını istiyorsunuz.

Herkes sahte, herkes ikiyüzlü… Erkekler arasında bu ikiyüzlülerden bolca olsa da asıl kazan kadınların arasında kaynıyor. O nedenle etrafınızdaki üç beş dostunuza hakikaten sarılın, bırakmayın. Etraf sizin mutsuzluğunuzla mutlu olan, üzüntünüzde gözünden bir damla yaş gelmeyen tuhaf insanlarla dolu…

2012’de benim için zaman, temizlik zamanıdır. Hayatımda negatif enerjisiyle beni yoran, birkaç kere arkamdan konuştuğunu duyduğum ama belki de ben yanlış anlamışımdır dediğim herkese ama herkese koca bir bye bye diyeceğim.  Gerçekten çok sevdiğim insanlara, onları ne kadar çok sevdiğimi her fırsatta dile getirmeye de kararlıyım. Üstelik eskisi kadar alttan alan bir Zeynep olmayacak artık. Hayır, alıngan bir tip olmayacağım ama aşırı iyi niyetli olma halinden de bir an önce kurtulacağım.

Çünkü çok fazla iyi niyet bazen aptallıktır. Ben daha fazla aptal yerine konmak istemiyorum. Peki ya siz?
Herkese çok sevgiler,
Z.

2 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, güzel tespitler...ben bu nedenle facebook ve twitter hiç kullanmadım, eşim de aynı şekilde...ancak şimdi bloggerım...bloggerlık çok daha farklı biliyorsunuz....kimsenin kimseye haset etmediği, güzel paylaşımların olduğu bir ortam....sayfama ve çekilişime beklerim, sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Sanırım sosyal ağların o kısmına bulaşmamakla en doğrusunu yapmışsınız:)

    Blog'unuza da derhal geliyorum:)
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil