12 Şubat 2011 Cumartesi

90 'lı Yıllarda Diziler

87 doğumluyum ve haliyle 80 lerde 1, 2 ve 3 yaşında olduğum için o yıllara ait hiçbirşey hatırlamıyorum. Yani benim için hayat 90 ‘larda başlıyor...
O nedenle severek takip ettiğim bloglardan biri olan Dürr-i yekta , 80 leri ele alınca, bende 90 lardan dem vurayım dedim ;
İlk olarak 90 larda aklımızda yer etmiş dizilerle başlayalım
Çılgın Bediş (1996)



Pazartesi günleri okulun ilk günü olmasından dolayı oflaya poflaya kalkar, fakat akşam Kanal D ‘de Çılgın Bediş’in olduğunu hatırlayınca da inanılmaz sevinirdim. Yalnız Bediş’in toplamda 70 dakika civarı süren dizide neredeyse 20 dakika boyunca devam eden bir hayal kurma olayı vardı ki , Allah’ım işte o bölümlerden nefret ederdim. Hatta odama gidip, “Bediş’in hayali bitince beni çağırın.” dediğimde çok olmuştur :) Bir de tabii liseye giden bir genç kızı canlandıran Yonca Evcimik’in, o dönemde 33 yaşında olması hala bana enteresan gelir. Yine de o role göre baya yaşlı dursada, bu diziyi izliyor muyduk ? Evet izliyorduk, hem de bayıla bayıla.
Nasıl izlemeyelim, Banu vardı orda hem. O kadar güzel! oynardı ki, sırf onun muhteşem figürlü dansını izlemek için bile izlenirdi bu dizi :)Nitekim her bölümünü izlerdim, Banu’ya çok gülerdim hee bir de Oktay’ı hiç ama hiç beğenmezdim.

Süper Baba ( 1993)
Öyle bir müziği vardı ki, şuan bile nerede duysam tüylerim diken diken olur, bir garip hissederim. Gerçekten hayatım boyunca izlediğim en harika diziler arasında İkinci Bahar ile birlikte kendine geniş bir yer edinen bu diziyi de, Cuma akşamları izlemeye doyamazdım.


Fiko dayak yerdi ben ağlardım, Yakup dede silahını çıkarırdı korkardım  ve Sermet ‘i bitmek bilmeyen dedikodularına rağmen çok severdim.  Bu diziyle alakalı aklımda kalan en güzel şey ise Fiko ve Nihat’ın dostluğuydu. Sahi, ne güzel diziydi yahu.

Kara Melek (1996)
“Kahreder gözlerinin o masum bakışları karaaaa meleeeek” diye jenerik başlar ve ben mest olurdum .Sanem Çelik’in akla hayale sığmayacak entrikaları, Ece Uslu’nun haddinden fazla saf tavırları beni deli ederdi.  Yine de her Çarşamba akşamı benim için Kara Melek gecesiydi.

Böyle mi Olacaktı (1997)
Hatırlamak dahi istemediğim, üzerinden de 40 tane espri üretebileceğim, Sibel Can’ın içli sesiyle jeneriğini seslendirdiği şaheser ! :) Dizide her  kadın oyuncuya en az bir kere tecavüz edilmişti, hepsi akla hayale gelmeyecek trajik olaylar yasadı. Yanı bence dızı değil de kesinlikle 80 lerde çekilmiş bir türk filmi falan olmalıydı. Kısacası bu diziyi bir kaç kere izlemiştim ve tabir-i caizse nefret etmiştim, o nedenle pas geçiyorum.

Çiçek Taksi( 1995)
Artık bir aile gibi olan Çiçek Taksi durağının şoförlerinin başından geçen olayların anlatıldığı bu diziye de nedense bayılırdım. Celal’in başına gelen aksilikler, Ramço’nun babacan tavrı , tabi bir de Ömer’in üçkağıtçılıkları bu diziye dair ilk aklıma gelenler.  Unutmadan jeneriği de girelim;
Taksinin rengi buğday sarısı,
Çiçek Taksi durağı burası.... =)

Şehnaz Tango ( 1994)
Bu diziyi hiç izlemememe rağmen, herkes tarafından çok fazla sevildiğini ve reyting rekorları kırdığını hatırlıyorum. Eee Perran Kutman bu , başka ne bekliyordunuz ki?

Ve son olarak  kısa kısa diğer hatırladığım diziler,
Yılan Hikayesi ( Mehmet Ali Alabora’nın 5 kilo jöle ile yıkanmış saçları hala aklımdadır)
Üvey Baba ( Lamia’nın yediği dayaklar hangimizin psikolojisini bozmamıştır acaba )
Yalan Rüzgarı ( İnanmayacaksınız ama dizi hala devam ediyormuş =) ) Cıddıyım !
Zeyna ( Herkül’ün kız modeli )
Canısı ( Kırolukta son nokta )

Yani 90’lar güzeldi, o yüzden ben haftaya 90’larda pop müzik başlığıyla, bu postu devam ettiririm arkadaşlar, şimdiden söyleyeyim.
Sevgıler,
Z.

3 yorum:

  1. Süper baba en bitmesini istemediğim an bitti. Fakat o zaman fiko demişti ki, bir dizi en doruğundan bitmeli ki tadı damakta kalsın yıllarca :)

    Çılgın Bediş de kullandıklar telefonlar çok hoşuma giderdi Bedişin

    Bu arada Meltem Cumbul hiç bir dizide Yılan Hikayesindeki başarısını yakalayamadı
    Ay bir de Şehnaz Tango vardı, son zamanlarında izlemiş ve çok çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  2. Miskin Kek, aslında daha aklımıza gelmeyen dolu dizi var , bizimkiler, mahallenin muhtarları vesaire :) Galiba 90'lar daha guzeldı.

    Sevgıleeeerr

    YanıtlaSil