29 Ekim 2010 Cuma

Doğru Diye Bildiğimiz Yanlışlar ve No Woman No Cry

   Ben herşeyi benim bildiğimi düşünen, biri bana "Hayır Zeynep o öyle değil " derse inadına ısrar eden ve kendi bildiğinden şaşmayan bir gencim ve ne çektiysem şu herşeyi bilme konusunda ki inadımdan çektim.

   Mesela geçen sene harıl harıl kendime siyah deri bir çizme ararken girdiğim ayakkabıcı bana deri olmayan bir çizme önerdi.Ben ise "Olmaz o su geçirir, ben gerçek deri istiyorum." diye ısrar ettim. Adam yanlış bildiğimi asıl gerçek derinin yumuşak olduğu için su geçirdiğini söylediyse de ben inanmadım ve adama öyle bir "Suratımda aptal mı yazıyor?" bakışı attım ki adam gülümsedi ve benimle ilgilenmeyi bırakıp diğer müşteriye yöneldi. Sinirle çıktım ayakkabıcıdan ve kendimi başka bir mağazaya attım, gerçek deri çizmemi aldım, evimin yolunu tuttum.

   Bir zamanlar babamda ayakkabı işinin içinde olduğu için, ayakkabıcıyla olan konuşmamızı dalga geçerek  babama anlattım ve babamın cevabı ile şok oldum. Evet ayakkabıcı doğru söylemişti ! Nitekim bunu ertesi gün yağmur şakır şakır yağdığında gerçek deri çizmelerimle tecrübe ettim ve utancımdan o mağazanın önünden bir daha geçemedim. Demek ki neymiş, yüzlerce lira verip aman gerçek deri olsun diye didindiğimiz o çizmeler su çekebiliyormuş. Pekii var mıdır başka böyle doğru diye bildiğimiz yanlışlar ?Var tabiki, ben birkaç tane size sayayım, sizinde doğru diye bildiğiniz yanlışlar var ise bizimle paylaşabilirsiniz.

    *Mesela aslında boğazınız iltihaplandığında sıcak değil soğuk içmek gerekir, çünkü soğuk ile mikroplar ölür, sıcak ise sizi sadece psikolojik olarak rahatlatır:)

    * Herkes dişlerini fırçalamadan önce, dişmacununu ıslatır. Oysa ki ıslanan diş macunu etken maddesini kaybeder.

   * Göze limon sıkmanın faydası yoktur, tam tersi oldukça zararlıdır. Ayrıca yakından televizyon izlemekle yada çok kitap okumakla göz daha çok bozulmaz.

     *Ve gelelım en şaşırtıcı dogru bılınen yanlışa. Herkesin zannettiği gibi Bob Marley'in ünlü şarkısı "No Women No Cry" da , Bob Marley , "kadın yok ağlamak yok" değil, "Ağlama kadın ağlama" demek istemiştir. Bu nedenle özellikle facebook ta profıl resımlerını bu yazıdan oluşan fotoğraflarla süsleyen erkeklere sesleniyorum, cool görünmeye çalışırken rezil oluyorsunuz, benden söylemesi.. 


      Herkese sevgiler ve iyi haftasonları,

       Z.

3 yorum:

  1. bu no woman no cry konusunda beni bilgilendirdigin icin cooook tesekkurler z.

    YanıtlaSil
  2. hayır kadın hayır ağlama dediği Doğrudur ama bu kadınlara değer verdiği anlamınamı geliyor Tabii ki hayır Üstelik Bob Marley bu konuda bir otorite kabul ediliyorsa tutunduğunuz ip çok ince demektir hanımlar.

    Gelin şu kadın erkek ayrımını bir kenara bırakında elele hayatı paylaşın ,o zaman hayatın zorlukları ile başa çıkmanın ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili adsız,

    Bu yazıda sadece dogru dıye bıldıgımız yanlıslardan bahsetmektı amacım. Yoksa Bob Marley kadınlara deger verıyor gıbı bir sonuc tabıkı bu yazıdan cıkmaz :)

    yazıda en ufak bır kadın erkek ayrımı da yer almamakta, yorumunla sen bunu ortaya attın:)

    bencede hayat tabıkı elele cok daha kolaydır.

    Yorum ıcın tesekkurler.

    YanıtlaSil