15 Kasım 2010 Pazartesi

Eski Bayramlar Diye Bir Şey Yok

   Az önce düşünmeye başladım.

   Çocukluğumun bayramlarını özledim gibi bir cümle kurmak için çok mu genç daha yaşım?

   Ama özledim.. Babamın doğduğu ve her bayram bir gün önceden gidip kaldığımız o iki katlı, mavi renkli, arkasında gizli kocaman bir bahçesi olan, İstanbul'un merkezinde ama İstanbul 'dan uzak o evi özledim. Bayram sabahı yengemin yaptığı açmaların kokusuyla uyanmayı özledim.Yeni alınan kıyafetimi ilk kez o sabah giyecek olmanın verdiği heyecanı özledim.Annemler alt katta kahvaltıyı hazırlarken, yukarıdaki pencereden, babamların bayram namazından gelişlerini beklemeyi ve sonrasında edilen o şen şakrak kahvaltıları özledim.

   Sonra düşünmeye devam ettim,şimdiki bayramların hiç tadı yok diye. Mesela o ev artık yok. Yengemın yaptığı açmaların kokusuyla uyanamıyorum. Artık kimse harçlık da vermiyor.

   Büyümek kötü şey galiba. Büyüdükçe hiç birşeyin tadını eskisi gibi yoğun alamıyor insan. Ve büyüdükçe eskiye özlem artıyor. Yada bugün ben fazla duygusalım, bilemiyorum :)

   Böyle oturmuş düşünürken, bir ses kulağıma fısıldadı.

  "Evet" dedi, "Sen fazla duygusalsın."

  "İlla o evin mi olması gerekiyor bayramlardan aynı tadı alabilmen için? Hem yengen yine yapar açma, ne olacak? Babanlar yine gidecek bayram namazına zaten.Bir tek harçlık yok, onu da kafaya takmayacaksın artık, kazık kadar kız oldun!"

  Şöyle bir doğruldum. O anda ses bir an için sustu, söylediklerini düşünmem için zaman veriyor gibiydi bana. Sonra devam etti;

  "Kişiler aynı olduğu sürece ev farklı olmuş, açma değilde kurabiye yapılmış ne farkeder. Bayramı güzel yapan yanında ki insanlardır, eğer ziyaretine gidebileceğin sevdiklerin var ise, bayram, bayramdır."

  Ses bu kez tamamen sustu.Haklıydı. Hem de çok haklı...



    Herkese şimdiden iyi bayramlar, Z.

3 yorum:

  1. Bence küçükken herseye bembaşka anlamlar, heyecanlar yukleyebildiğimiz için bayramlar heyeceanlıydı şimdilerde bayramlar hepimizi için 10 gunluk tatillerden ibaret edline sağlık şahane olmuş yazı

    YanıtlaSil
  2. Benim bayramda hic yeni kiyafetim olmadi... en azindan sabahinda yeni bisey giydigimi falan hatirlamiyorum. daha bi eskiler gibi geliyor bana o isler. Benim cocuklugumdan beri anneanne buyukbabaya gidilir, zarfta dolarlar toplanir, biriktirilmeden aksaminda ya da haftasinda en gec kiyafete suse harcanir bir sonraki bayram/dogumgunu/yilbasi beklenirdi.
    Ha bir de, sahsen, ben hala harclik aliyorum:)

    YanıtlaSil
  3. miam cook tesekkurler, ayrıca tatil konusunda cok haklısın ne yazık kı.
    serrom harçlıklarını benimle paylaşmak ister misin :P

    öpüyorum sizii.

    YanıtlaSil